Kalijev citrat može okrenuti proces osteoporoze
Uzimanje dijetetskih proizvoda s kalijevim citratom koji neutralizira visoku kiselost krvi kao posljedicu nezdrave moderne prehrane moglo bi povećati gustoću kostiju kod starijih žena. Štoviše, Dr. Reto Krapf s University of Basel tvrdi da je taj učinak usporediv s učinkom lijekova što ih je FDA odobrila u istu svrhu. Istraživanje je provedeno na 161 ženi u dobi od 59 na više, s prorijeđenim kostima i rizikom od loma kostiju. Jedna skupina uzimala je kalijev citrat koji ima blago lužnata svojstva, a druga kalijev klorid koji je neutralan. Gustoća kostiju ispitivala se 6 i 12 mjeseci nakon početka ispitivanja. Ispitanice koje su uzimale kalijev citrat imale su gušće slabinske kralješke nego na početku istraživanja, dok se kod ispitanica na kalijevu kloridu gustoća slabinskih kralježaka smanjila. Rezultati primjene kalijeva citrata otprilike odgovaraju rezultatima primjene lijekova koje se danas koriste u tu svrhu. Pokazalo se da ispitanice na kalijevom citratu izlučuju manje kalcija u mokraći. S obzirom da je takva terapija vrlo sigurna, ali i puno jeftinija od trenutnih lijekova za osteoporozu, Dr. Krapf smatra da bi trebalo pokrenuti klinička ispitivanja na tu temu.
izvor: www.farmakologija.com
originalni izvor: http://www.jasn.org/
Nema povezanih postova.
